The revenge of the stubbe..

Jamen... Stubben..


Ni fnissar och säger att den inte är stor? Tänk rötter.. inte roligt.
MEN.. jag övervann stubben.. MOOOAAAHAAAHAAAA


Hehe.. Där ligger den..Uppdragen, rötter sönder slitna å sönder sågade..
Se hur den ligger besegrad. Ser ni ångestens aura som omger den nu när
den blitt bortsliten från dess trygga tillvaro, förnedrad av järnspettes
fasansfulla kraft, de starka tänderna från den monstruösa Partner motorsågen,
de sylvassa klorna från krattan som klöste bort dess skyddande jord och spadens
skyfflande.
MOOOAAAHAAAHAAAAAA!!!!

Men dock blev min lycka inte långvarig då jag sågade ner ett gäng mindre träd
och ett större. Ja, vad sger det er? Jo.. jag har ett GÄNG med stubbar nu.. stubbar
som måste dras upp. NEJ, jag ser inte fram emot det då det sliter på en som f-n.
Men men.. skam den som ger sig. ;)


Annars då? Jo, vi har hållt på i trädgården idag, hela dagen. Ja det var lite kyligt, men stundvis var det skönt ute när solen tittade fram.
Vi röjde runt uppe på vår lilla överväxta kulle. Körde med trimmern, Linda och en vän till oss skrapade fram lite mer berg på kullen. Men sen blev det till att röja bort allt ris och grenar efter träden vi fällde.. ja stammen å. Vi kvistade av det mesta och delade upp trädet i mindre bitar.
Efter denna bravad så fortsatte jag med att gräva upp gången dit den nya trädgårds komposten ska stå. Men vad stöter jag på där? Jo, rötter från ett träd som jag ska ta bort imorgon eller i helgen.. ska ta kort på träden som ska fällas. Det är inga jättar så ni vet.. men dem är väll 5m höga. Sen tar vi en profesionel trädfällare till de andra träden. Dem är mellan 15-25m höga. Inget jag vill ge mig på när det är en massa hus runt omkring.

Här följer några bilder från röjningen:


Den gamla komposten, vacker va? ;)

  
Halva gången, och Leo tittar när Linda testar motorsågen från ett säkert avstånd. hehe


Vår lilla kulle som vi fixar till och rensar på, med några träd mindre och ett fram skrapat berg, plus lite ris.


Halva ris högen, blev mera stockar och mer ris och grenar.



Nisse å Sigge har busat för fullt ute å. Demtrivs med varandra, fast Sigge har varit lite dum mot Nisse. Sigge vill busa men tränger ibland in Nisse och Då blir inte Nisse glad, så då blir det lite slagsmål.. Vem som ger sig eller är mest underlägsen? Nisse, då Sigge va först i huset.
Men dem är vänner =O)



Föll trädet om ingen såg eller hörde det?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad glad jag blev då jag kikade in här nu & såg att du lagt ut en hel drös med bilder. Jätteroligt att se då man hänger med på lite mer vad du skriver om. :)



Ni verkar ha att göra ett tag ser jag. ;-) Fast så är det ju iofs med hus, behöver aldrig ha tråkigt då det alltid finns något som behövs göras.

2009-04-15 @ 21:28:44
Postat av: Pia

Shit jag är såå avis. typ lika som du är med våran flytt o vårat gamla boende eller hur ;) Nisse är så vacker, FLER BILDER PÅ HAN!!

2009-04-29 @ 20:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0