Dagarna går

Lekstugan tar form. Nu är det taket kvar, sen är det bara för tjejerna att börja med insidan. Då är frågan: Med vad ska väggarna kläs? Ska vi sätta råspånt, osb skivor lr enbart massonitskivor? Lr ska vi kombinera Råsponten lr osb skivorna med masoniten? Golvet ska bli nå billigt, ex nå billigt laminat golv lr dyl. Hmm.. mycket kvar iaf å göra när pengar inte finns i överflöd. =O/

Har ätit Köttfärs soppa idag. Måste äta mer soppa.. billigt, hyfsat nyttigt och ruggit gott.. dessutom billigt. Räcker länge dessutom =O) Kan juh säga att det var JAG som gjorde soppan.. så de så.. ;0) Man är juh finne, så soppa ligger nära hjärtat. hehe. När löning kommer så blir det till å göra laxsoppa =O) Gooooooooooooooott =O))
Därifrån min familj kommer ifrån, i Finland, är laxsoppan "läns rätten" kan man väll säga =O) Tror jag iaf. hehe.. Skit sak samma, det är gott å görs ofta där uppe =0)

Annars så har det varit rätt vardag här hemma. Hade min äldsta systerson å hans tjej på besök i bågra dagar. Va riktigt kul. =O) Film, spel, bara ta det lugnt, bada, slagsta glass.. ja, slagsta glass.. mmmm.. Gott de å.. hehe =O))

Ikväll blir det till att självdö i soffan.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Linda

Roligt med en lekstuga. :-)



Köttsoppa kan jag inte alls äta nu, då vi hade skidlek i gymnasiet var jag stationerad vid elden för att göra lunch åt hela klassen & hade såna där stora burkar med köttfärssoppa, luktade inte mumma då man skulle öppna den innan man hade värmt den. Rysa



Lax däremot är ju göttare än kräm det - & kräm som är så gött! ;-)

2009-08-13 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0