Semester

Jamen. Nu är det semester på riktigt. Nu är vi uppe vid höga kusten, typ Kramfors, i en stuga. Så skönt å lugnt.
Dock har det regnat väldigt mycket, men vi håller humöret uppe å gör det bästa av situationen, och alla, tom barnen njuter av lugnet här uppe. hehe =O)
Vi har inge rinnande vatten här, så vi får åka ivg å hämta vatten från en mack, diska med sjö vatten (vi kokar upp det med en vatten kokare), sådanna förnödenheter som inne toalett, dusch, varmvatten finns inte. MEN vi har internet, platt tv, digi box.. ja.. Vi har juh lite teknik. hehe =O)
Vi försöker få igång en vatten pump som ska pumpa upp vatten till stugan (vi befinner oss ca 15 meter ifrån ensjö å ca 10meter ovanför vatten ytan. Så springa fram å tillbaka med hinkar är inget nån av oss ser fram emot. Men men. Vi har juh Mange.. hehe =O)
Dusch ja. Mange är den förste som duschat här. Igår regnade det rätt bra så han ställde sig vid slutet av en hängränna och lät det iskalla vattnet rena han. hahaha.

Största bekymret här för mig är ... *trumm virvel.. UTEDASS. Jag avskyr ute dass. Men jag har lyckats.. hehe. Twice.. de ni. hehe =O)

vi har en ank familj som kommer på förmiddagen å vill ha frukost. Så det är en syssel sättning de å, att utfodra dem. hehe =O)

Bilder? Ja det kommer när uppkopplingen är bättre. Det är inge täckning här.. tyvärr.. Så ibland funkar nätet. hehe.





Kan säga att vi har med oss datorerna mest för att barnen ska kunna se på film om det är dåligt väder. hehe =O)

Tjingeling. Uppdaterar mera sen. Börjar ta slut på kräm i batteriet.

Ha d gott.. Tyckte jag såg Skogs Mulle springa förbi..


Kommentarer
Postat av: Linda

Va roligt med semester, låter som ni har det riktigt mysigt!



Själv så sitter jag nerbäddad i soffan, nyss nattat dottern & ska nu lyxa till det med choklad & jordgubbar jag plockade från mina plantor ikväll (Ja, alltså bara jordgubbarna som är från plantorna, chokladen är från affären. ;-). Mums.

2009-07-08 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0