Intervjun

     Som många av er vet så var jag på intervju idag, och ja ni. Hahaha. Jag hade tydligen hört heeeelt fel i telefonen. Jag hade fått för mig att det var om en fritidsledare tjänst, men icke. Det var en team leader tjänst. hehe. Ok tänkte jag, det låter juh ännu bättre, men vad är haken.
-Jag kan ge er mitt CV och referenserna på engång så ni kan kolla igenom, sa jag.
-Nej nej. Vi vill inte ha något CV då vi inte arbetar på de sättet, berättar hon för mig, Vi kör istället på person kemin, hur du är som individ när vi träffas och så, fortsatte hon med.
     Jaha, detta blev juh spännande, vad är det för påhitt jag hamnat i nu, tänkte jag.
Jo jag blev väldigt misstänksam då jag fick samtalet och vi fick veta att vi skulle köra intervjun på ett cafe. Ok, fine. Lite annorlunda, men halv kul grej. Sen när dem inte ville ha CV:t så blev jag lite anti måste jag säga, och jäkligt misstänksam.
Jobbet som team ledare var till att etablera ett företag i detta län (låter bra än så länge) där dem säljer en känd produkt (fan va najs, Va med och starta en butik kan vara kul och ge en saftig erfarenhet).
MEN ICKE!!

Det va ett slags pyramid verksamhet för att sälja aloe vera produkter.. Nej för fan. Jag ska då fan inte hålla i sälja träffar ala tupperware stuk eller knacka dörr för att sälja en salva eller shampo m.m. Inte riktigt min grej. Dessutom så måste jag ha en fast inkomst där jag vet att jag får MINST en viss summa varje månad. Detta var helt provisions baserat. Så nej tack.
Mor min skrattade i säkert 5min när jag berättade och tyckte det va riktigt kul, far min lika så. Ingen i min omgivning eller släkt kan tydligen se mig som en säljare av dessa produkter. hehe. "hård-kokt-finne-med-tatueringar-och-hobby-stuntman-som-lekt-med-elden-och-är-i-grunden-en-metall-arbetare" typen är jag tydligen.. hahahaha.
Men hon var trevlig hon som höll i intervjun. Men jag måste tacka nej pga ekonomiska skäl.

Men jag kan faktiskt rekomendera denna produkt då jag själv använde dessa i ett halvår (detta var för 2år sen) mot mitt eksem å även druckit extraktet som säljs. Dyrt men den funkar faktiskt.

Jaja. En tripp till V-ås och inget vettigt blev av.

Annars då? Jo, vi sålde lite fonder och åkte å handlade lite kläder till barnen. Leo är precis mitt-i-mellan alla hans kläder, antingen är dem lite för små lr aldeles för stora. Så han fick ett gäng nya shorts och t-shirtar, sandaler m.m, Miio lika så då hon är i samma situation som Leo när der gäller sommarkläder. Jäkla barn å växa sådant. hehe

Bilen går hyffsat, men blir tvungen å lämna in den då ev pulsgivaren (den som mäter av hur snabbt axeln snurrar och kastar fram hastigheten till mätartavlan) är kaputt. Sen ska dem väll få kolla igenom bilen lite på engång. Tror en av upphägningarna till avgasaröret försvunnit så den dallrar lite, å så är de nå vajsing med bromsarna. Får se får se hur mycket jag är villig att göra själv. Tiden börjar bli knapp till besiktningen, å då dyker alla små fel upp. Kuuuuul. Dock måste jag spänna servo remmen (den som gör så att det går lätt att styra bilen). Den tjuter å hugger. Så det blir la till att hålla på med de här nån dag. =O/

Jaja. Det va min dag det. Hoppas ni haft en roligare dag iaf.


Moderatbandy = Golf

Kommentarer
Postat av: Linda

Men hallå där! Vad är det för sätt att klanka ner på Tupperware? Va? ;-P



Trist att det blev ett sådant missförstånd om vad det var för jobb.. Fast lite roligt var det att läsa om.. ;-)

2009-06-09 @ 08:45:27
Postat av: Malin

Leo var så stolt över sina nya kläder, Miio med, dom visade upp sig utanför jobbet idag, SÖTUNGAR! :) är det brevbäraren? ;) haha! Men synd att det blev tok, hoppas du hittar nått snart. håller tummar och tår.

2009-06-09 @ 16:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0