Fredag

"Fredag är en veckodag som i Norden är, enligt vissa forskare, uppkallad efter den Fornnordiska guden Odens hustru Frigg. Andra forskare menar dock att den uppkallats efter gudinnan Freja, som eventuellt var samma gudinna som Frigg."
-Wikipedia

Lite information om dagen Fredag. Fanns lite annat tjafs, t ex att USA köpte Alaska från Ryssland en fredag.. De ni. ;)

Idag är det 40års kalas. Lindas farbror fyller och vi ska dit å fira.
Annars kommer denna dag att bestå av att måla. Ska måla några lister, stolpar m.m. Får se om jag går på med glasfiberväven å.. Men vi får se. Hatar verkligen glasfiberväv.
Bygget inomhus har stått still ett bra tag nu, då vi har hållt på ute och element historian, om ni minns att jag nämnt den. Vi har ett vatten baserat värme system och har ett vatten element på övervåningen som vi måste plocka bort för att kunna ta bort en massa panel. Å tydligen är det inte bara att stänga av... Men det elementet är enda destinationen för dem rören  från källaren, så då kanske det kan funka.. annars stänger vi bara av vattnet. Varmt ute iaf =O)

Här får ni ett smakprov hur det kommer se ut med listerna sen =O)


Sen ska reglarna, stolparna, väggen vara vita och hyllplanet svart =O)

Uppdaterar ikväll mera. =O)


.......................kaffe

Kommentarer
Postat av: Linda

Ser nu att jag inte kommenterat detta inlägg, var helt säker på att jag gjort det. Förlåt.. :-P



Kommer ju bli fin-fint det där. :-)

2009-05-26 @ 09:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0