Sigge liten



Idag var en dag som lika gärna kunde inte ha existerat.
Imorse när Linda skulle iväg och jobba så skrek hon ner mig: DET ÄR NÅ FEL PÅ SIGGE!!
Jag upp som ett skott, och mycket riktigt. Sigge hade blitt påkörd, IGEN. Han kunde inte gå, han släpade bakbenen efter sig och hyper ventilerade nästan. Han hade ont. Jag kände på hans bakben å vid svansroten å ryggen, men inte ett ljud, inge gnäll lr skrik. Så jag å Linda åkte med illfart till vetrinären med han, och han var pigg i huvudet å hängde med å allt.
Hos vetrinären så kollade dem igenom han å konstaterade att han va riktigt pigg men att det va nå fel med ryggen lr nå, så det blev röntgen... fraktur i bäckenet, på tre ställen. =O((
Va helt hundra på att vi skulle bli tvungen å avliva han. Fy fan va det tog hårt hos oss. Det tog all min styrka å hålla tillbaka tårarna.. men nog fan smet ett par igenom. =O(
MEN.. Efter att en ortoped kollat på bilderna kom dem fram till att han kan åka hem, vila å låta det läka av sig självt. 2-3veckor utan bus, stoj lr änns hoppa upp i en soffan. Han ska få bo i en större bur hela tiden, lr iaf då man inte har koll på han. Så mor min erbjöd sig att ta hand om Sigge så han inte störs av alla barn å så. Hankommer bli riktigt bort skämd nu.
Känns skönt att han har det bra hos morsan nu iaf. Känns riktigt bra. Men ska besöka han så ofta jag kan. Förhoppningsvis varje dag.


Sigge vill INTE bli fotad just nu.. hehe =O)


Sigge, bara ett par månader gammal. Så söt =O)


Sigge ute på vandring, kollar läget hur det går med trädgårdsarbetet =O)

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackarn.. :(

Hoppas att han förstår att han ska ta det lugnt nu då så det läker i lugn & ro så han blir bra fort.

2009-05-16 @ 09:45:45
Postat av: Tezzan

gud va skönt att han blir bra....

2009-05-17 @ 13:41:55
URL: http://tezzank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0