Mmmjeeessss.... *Host* *harkel* *Spotta*

Fan i hela H säger jag bara. Hostar som om en stålborste sitter fast i halsen, snoret flödar, febern tror sig vara en jävla jojo å kropps delar skriker "HAHA..KÄNNER DU..MOOAAAHAAAHAAAA!! YOU SHALL FEEL THE PAIN OF THE VÄRK!! MOOAAHAAAHAA" Så har det varit i två veckor ca =O/
Nej.. Det är inte svininfluensan lr nöff nys lr nått .. Det är en vanlig förkylning/influensa.. inge farligare. Och nej.. jag tänker nog inte ta nån jäkla spruta..

I HATE THEM

Livet rullar på i värsta vardags livs takt här hemma. Linda jobbar å sliter, jag söker jobb å hostar, barnen växer å blir större.. Ja.. livet är vardag här hemma.
Vi ska väll ta tag i det sista på övervåningen direkt när man orkar. Är bara dörr foder som skall målas nu, en vägg ska ha en omgång färg till på sig å sedan ska vi väll ta ner dörrarna till källaren för att slipa dem å sedan lacka dem. Men vi tar det när det kommer.

Jobb då? Nej det har jag inte fått.. Räknade i snabba slängar hur många olika tjänster jag sökt... är väll uppe å över 200st nu... Å nu undrar ni hur i hela H jag lyckats med det? Ja, jag söker allt jag hittar.. dock ej läkar tjänster å sådant man är överkvalificerad till m.m. Men vanliga jobb. Bygg jobb, vård jobb, lager jobb, städ jobb, industri montör, maskin operatör, reparatör .. ja allt. Men det är alltid ca 500-5000 till som söker dessa tjänster.. Så det är lite små jobbigt, ja.
Ni får gärna tipsa å sådant om jobb.
Utbilda mig? Jo visst, gärna. Men jag vill isf fortsätta inom samma linje som förr. Skaffa ett par behörigheter till inom lager å transport, verkstads mekaniker å sådant.. fortsätta å vidare utveckla mig inom det yrket jag är van vid och även trivs med. Men staten ser juh hellre till att jag kostar dem pengar å går hemma än att kasta iväg mig på nån utbildning så jag kan komma in i arbetslivet igen å generera pengar istället. Men Nänä.. "Vi är blåa å vi är stolta.. dessutom har vi våra jobb kvar så vi skiter i er som inget har.. mooaahaahaa" Trodde man skulle hjälpa sina medborgare å inte sparka på dem? Jo visst, jobbcoacher.. Men va fan.. Du behöver bara gå dit ett par gånger om du nu behöver hjälp med att forma ett cv å så.. sen är de inge mer. Dem ger tips å så om det är nu mässor å så. Men går du in å kollar på arbetsförmedlingens hemsida å klickar runt lite så hittar du tid punkter för mässor å dyl. Bort kastade pengar tycker jag. Satsa på att utbilda folket istället.. Ger mer i långa loppet. Trångsynta jävlar, ser inte längre än näsan räcker.

Nog gnällt nu.
Nu ska jag sussa nanna... nanna kudde..
Ssscch... Lyssna.. hörde du..? de.. nej.. är de? JOHN BLUND!! Vad ska du göra med den där kudden? Nej du.. håll dig bo..Nej va f... NOOOOOOOOOOOOZZZZZzzzzz zzzzz

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha. ;-P



Jag ska ta sprutan nästa vecka, velade jättemkt fram & tillbaka. Tänker på dottern, skulle inte kunna förlåta mig själv om jag smittar henne med det & det blir riktigt tok.. Skönt nog får ju hon också ta sprutan nu då dom godkänt för att barn 6- 2 år också får ta, så det känns lite säkrare.



Sen får man väl se om The Legend blir verklighet & alla som tagit vaccinet blir zombies. ;-)

2009-11-16 @ 20:18:37
Postat av: Linda

Haha. ;-P



Jag ska ta sprutan nästa vecka, velade jättemkt fram & tillbaka. Tänker på dottern, skulle inte kunna förlåta mig själv om jag smittar henne med det & det blir riktigt tok.. Skönt nog får ju hon också ta sprutan nu då dom godkänt för att barn 6- 2 år också får ta, så det känns lite säkrare.



Sen får man väl se om The Legend blir verklighet & alla som tagit vaccinet blir zombies. ;-)

2009-11-16 @ 20:19:20
Postat av: Mikko

Haha.. va? The Legend? Nu har jag missat nå? hehe

2009-11-16 @ 23:06:43
Postat av: Anonym

I feel your pain.. =(

2009-11-17 @ 12:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0