Måndag

 

Måndag morgon.. måndag... Ja, kunde man inte lika gärna hoppa fram till tisdag? Eller varför inte Onsdag eller Torsdag. Iof så spelar det ingen som helst roll för mig då jag är arbetslös, dessutom är det röd dag idag. Så denna måndag är väll en av de få måndagar man verkligen gillar.
Måndag måndag måndag....  Döpt efter asaguden Måne... 

Jag funderar bara om nån av er som läser detta VET vem som har målat orginalet, alltså tavlan, till den lilla "ensam hemma" figuren hör uppe? Och vad heter tavlan?
Jag vill att ni ärligt skriver då isf, fast nån annan skrivit det rätta svaret. =O)


Helgen har varit rätt så lugn.. Vi var å käkade hos mor min. Va trevligt. God mat var det iaf =O) Sen igår höll jag på och sprang upp och ner för trappor här hemma, med tvätt, reglar m.m m.m. Ska fortsätta med att plocka upp skiten idag. Men igår så gjorde jag det mest för att vi skulle få besök på eftermiddagen av Anna, Stefan och Viktor.
GRILLA!! hehehe.. Jamen.. Det gjorde vi. och gott var det. Sedan satt jag och Stefan och tittade på "Lock n Load", Denis Learys stand up show. Kan jag varmt rekomendera för de som älskar Kaffe och Öl ... och dem som har barn =O) Mycket nöje =O)

Idag blir det lugnt. Om vädret tillåter så blir det nog trädgårds arbete, annars inomhus arbete.
Förhoppningsvis ute. Så skönt när det är varmt och man kan fixa lite där ute. =O)
Håller på å flyttar på en kompost nu. Måste bara gräva iordning så det blir jämt med grannens tomt.


Renoveringen inomhus står still fortfarande.. vi ska måla lite å så ska vi skära till gips skivan för att sedan kunna fortsätta med det. Har juh, som jag gnällt om tidigare ett vatten element som måste flyttas för stunden så jag kommer åt väggen och kan ta bort panelen bakom. Tydligen är det inte bara å stänga av vattnet och koppla bort.. =O/ Men men. Vi får sse hur jag gör.

Ja.. nu ska jag fixa lite här hemma och fortsätta dagen med att ta en kopp kaffe..

Föresten.. snus bloggen är borta... Jag ska uppdatera här istället..
r fortfarand inne med en portions dosa i veckan. Förr var det 7st lös snus dosor i veckan + enportions dosa i veckan. Tycker det är rätt strongt gjort iaf =O)

Tjillevipp

.........................................rätt svar på frågan kommer nästa inlägg =O)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ingen aning vem det är som målat den, fast då du skriver rätta svaret blir det väl "jaa just ja.." eller något sådant. ;-P



Krångel med element & sånt är jag ju fortfarande så glad att slippa. Iofs så fick alltid min pappa uppdraget att dona med allt som hade med vatten & avlopp i huset att göra då han är utbildad rörmokare. Han hjälper fortfarande till där då dotterns pappa rustar för fullt fortfarande.



Nu ska jag fortsätta mumsa godis för glatta livet, fick ett stort ROSA påskägg med nästan 2 kg godis i. Stackars mina tänder & min lilla mage.. Men man måste ställa upp för laget. Tråkigt väder ute med & dottern åkte till pappa sin för en stund sedan så..

2009-04-13 @ 15:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0