Byggare Bob

.... så känner jag mig. hehe. Fast med tummen mitt i handen. HA! Nejdå ... Jag är som Tim Allen i "Tummen mitt i handen", lr "Home Improvment" om ni vill ha den titeln istället, fast utan det där grymtande ljudet han hade för sig... byt ut det mot några svordommar, ett galet fnitter, skratt, slag på pannan och mycket mindre verktyg .. och ett par svordommar till, då har ni mig.

Seriöst så går det la hyffsat för en hemma snickare av den lägre graden. Vi ska idag såga ner en liten vägg å kasta upp hyllplan ev och spalje. Sen ska vi spackla lite till, kolla hur vi ska sätta fast ett trapp steg som sitter löst (blir väll till att riva lite under först), slipa lite mer, spackla, slipa, spackla, slipa å sedan foga ..... sen får vi se om vi kan måla. MEN... först av allt ska jag dra i mig mitt kaffe å sedan åka till tippen med en massa skit.

Det absolut roligaste vi fick reda på när vi var på silvan igår var att våran el dragning (så som vi förklarade att det såg ut, kan kasta ut lite bilder om det sen) kan vara fusk bygge. Så Nästa vecka ska vi ta ut en elektriker, om det inte kostar skjortan, för att kolla detta. Ev så tar vi kontakt med mäklaren som sålde huset till oss för att kolla vad vi ska göra om det visar sig vara ett fusk bygge lr om det bara är att fixa det på bästa sätt själv. Vi får se. Återkommer med det senare.

Bilder kommer senare när det börjar närma sig att det blir klart, kanske tidigare.



Ont om pengar har många gott om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0