Inte mycket mer än ett par rader

........ fredag........... FREDAG......FREEEEEEEEEdag... freDA... Frajdej.... Känns inge speciellt då man är ledig för jämnan nu pga arbetsbrist. Kände dock för mig att idag skulle jag göra nå speciellt, så jag lindade in mig i lila bubbelplast, ni vet den sorten med dem storre bubblorna, och sprang ut på gården här och skrek obscena ord och hoppade höjdhopp med styltor över gungorna. När jag avklarat detta stora projekt hoppade jag upp på taket å gal som en yrvaken tupp som druckit ett par glas whiskey för mycket och gurglat sig med tequila varje morgon dem senaste 9åren.
Svårigheterna att ta mig ner från taket eliminerades av snön och isen som befann sig på takpannorna, då det gav mig en ohygglig färd ner och rakt i armarna på Påven som stod där, lycklig som en lärka, med en kubansk ciggar mellan tänderna och mumlandet citerade nått från Gudfadern.
Jag och Kjelle, som påven ville bli kallad idag, hade haft en vild diskution om inlagda gurkor och dem där vita keramik vaserna från IKEA som är så populära. Vi kom inte fram till nått konkret då vi avbröts av Jason när han vinkade och hejade glatt på oss, jagandes ett gäng ungdommar han tänkte strypa med en trådlös telefon.

Somliga tittade lite snett på Alfred som stod i backen där borta och blickade ut över den rosa snön som täckte oasen på mälaren.

Jag gick sedan in då jag ansåg det va lite kallt ute (detta utgick jag ifrån när vissa kroppsdelar istortsätt försvann), för att avnjuta en värmande kopp Kopi Luwak i min ny inköpta Harkonnen Capo stol, konstruerad av HR Giger.
Medans jag satt där, iklädd lila bubbelplast, spånade jag på en ny förbränningsmotor till min gamla Dusenberg som jag hittade i källaren här om kvällen.

Eftermiddag kom nalkandes med väldigt små kliv och jag kände en otrolig känsla av upprymdhet och var tvungen att få utlopp över dessa känslor, så jag ringde upp mig själv och slog pannan i bordet och vaknade till iv igen då jag insåg att denna dag inte varit fylld av mer än att söka jobb och laga mat till barnen å lite annat. Dvs att inget intressant hänt idag.

Tjillevipp


Sparka aldrig på en rostig gaffel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0