Massuppdatering

Borta bra, hemma bäst. =O)

Vi va iväg en vecka upp till Kramfors (Höga Kusten) och njöt av stillheten.. i regnet. Hehe. 5-7 dagar regnade det. De två sista dagarna var det solsken å varmt, och då blir man juh så sugen på att åka hem... eller inte. 
Vi hade en pump som skulle pumpa upp vatten till vår disk yta. Men pumpen funkade inte, så vi fick hämta vatten från sjön som var beläget ca 20 m från stugan. Jätte jobbigt.. Jag lovar. ;0) Mange hade första tjing på att hämta vatten, å det kom att visa sig till att vara rätt val, då jag plumsade i å hällde en hink med vatten över mig själv.. hehe =O)

Vad gjorde vi där mer? Vi fiskade, spelade TP, Kollade på tv... ja.. vi hade en platt tv där.. så de så.. hehe.. å digibox =O) De ni ;)
Vi åkte på fredagen till Ö-vik å bådade i Paradis Badet. Va riktigt kul. Vi åkte ringar genom vatten rutschibanor, vatten ruschikanor, en fors m.m m.m. Va riktigt kul. Men jag kan säga att jag inte är i 20års åldern längre. Vill byta ut de flesta kroppsdelar på kroppen. hehe.

På söndagen åkte vi hem igen. 6-7 timmars bilfärd (stoppen inräknade).
Linda hade klagat på ont i örat å lite öm i halsen. Igår skickade jag henne till läkaren.. Dommen? Halsfluss. Stackarn har ont. Men hon har inte så mycket feber iaf. Men det räcker juh med halsen. Gör så satans ont. Å så blir man matt i kroppen pga att man inte kan äta. Lider med henne =O(

Vi började lite smått med altan taket innan vi åkte. Vi hade hoppats på att få upp det innan vi semestrade, men icke. Stommen kom upp, och sedan var vi tvugna å riva ner allt igen. För klena takstolar.
I förrigår fortsatte vi med att sätta upp allt, så nu har vi tak över 12kvm av verandan. Imorgon kväll, ev på dagen (beroende poå hur Linda mår), ska jag kasta upp vindskivorna å lite sånt. Sen får det estetiska ("fönster" uppningar å lite mer vindskydd å en "ingång" in till den delen. ) komma sen nångång, när pengar finnes.

Idag har jag målat lite reglar å sånt till taket, å så fick jag ett sms från Nokia att jag skulle få byta ut min telefon =0) Hade en Nokia 5610 innan som strulade satan. Hade den nog mer inne på rep än hos mig. hehe. Skärmen la av hela tiden. Blev svart, 16bitar färg, 16bitar negativ färg, upp o ner m.m m.m. Inge kul =O/  Nu skulle jag få en ny "kul" tänkte jag. Men hade dem den modellen inne? Nej. Å jag har juh 3G kort då min förra var en 3G telefon, så då vill man fortsätta med det. Vad fick jag då? Jo, en Nokia 5800 =O)))) Så nu har jag en ny leksak. Skit kul =O) Bara njuter av det.. hehe. Men måste leka lite innan jag kan den.. Leka mycket med den. Många nya roliga funktioner. hehe =O)

Så nu vill ni säkert se lite bilder? Eller hur? Ok.. Här kommer en mass uppdatering.


vy från ekan över sjön

1. Bamse tidning... tror inte man får trycka sådant längre.
2. "Mormor Malin" kalas denna bild.. hehe. Det va Malin och Mange vi följde med upp. Å hon å Linda tillsammans i köket = Mätta å glada karlar å barn =O) 
3. Mange fick för sig att rensa lite vass. "Passa're, den e vass!.... eeeeh, det är en Lie" ;)
4. Leo stoltserar med Abborren han fick på kroken. Dock kastade vi i den så den skulle få växa till sig lite =O)
5. Miio fördrev en av dagarna när det var uppehåll med att blåsa såpbubblor... å hitta på bus. Hehe.
6. Linda ser nått intressant på TV:n. Det är kväller, då får man softa.. hehe ;)
7. Jag å Leo kommer ner med gummi ring på Paradis Badet. =O)
8. Våran sov stuga. Det ser inte mycket ut för världen utifrån, men inuti var det så mysigt =O)
9. Stugan, Bild taget från vattnet. =O)
10. En vy från ekan nör vi va ut å fiska en kväll. =O)
11. En bild från där vi la till ekan. 20 meter till höger va stugan =O)

Kommentarer
Postat av: Linda

Va mysigt ni såg ut att ha det. Jättehärlig bild på Miio. :-)



Den där Bamse tidningen minns man från då man var liten, vilket minne man har ibland. Haha.

2009-07-16 @ 17:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0