Mass updatering... lr nå.

Haaaaaaaaallåååååååååååå!!!

Länge sen nu.
Vad har hänt?  Inte allt för mycket faktiskt. Vi har hållt på här hemma ute på gården lite.

Idag, iaf, har jag hjälp morsans gubbe med att bygga "ramen" för deras veranda, trodde först att jag bara skulle hjälpa å kasta upp en regel på väggen, men det blev lite mer, hehe. Sedan åkte jag in till Köping och skulle skjussa svärfar nånstans, trodde jag, men icke. Jag skulle KÖRA, asså vara deras chaffis ett par timmar. Så jag fick köra Pontiac Bonneville idag i några timmar. =O)) Finns det nå roligare och trevligare än glada raggare =O) Tror knappt de.. hehe =O)

Vad har hänt annars då sen sist?
Så istället för att skriva en massa kastar jag upp ett gäng bilder här =O)

Elden
Vi va å såg på elden...

Leo på brasan
Miio i fullfart och Leo tyckte det va kul =O)

Mikko å Miio vid brasan
Jag å Miio mös lite vid brasan.. Jo.. det är eksem runt snoken, jag är nykter. Så d så =O)

Linda på sparkcykel
Linda agerar sparkcykel tjuv.. här är hon i full färd med Leos sparkcykel iförd Leos cykel hjälm.. hehe

Attack katt
Sigge... AttacKatt hehe

Sigge är våran jägare
Sigges senaste offer. För ett par dagar sen var det en kopparorm och en ödla. För ett par eckor sen hade han nappat en kajja. Är rädd för att han ska komma med en Älg lr dyl nån dag.


Miio å Nisse ute i vår vädret.

hus skiss
Jag skissade för några månader sen på hur jag skulle vilja bygga ut huset. Dette blev resultatet när jag lekt med barnens vatten färger. Nej, jag är inte alltför duktig med att måla med vatten färger.

Leo å Nisse
Leo å Nisse.. Leo ser nå intressant på tv och Nisse ansåg sig själv lite smutsig å passade på att tvätta sig. hehe

Min lilla Linda
Min snygg Linda framför vår trapp som renoveras.
Måste faktiskt medela att trappen är lite vitare idag och väggen är finare.. Vi ska skicka iväg barnen till farmor lr nån annan släkting en helg så vi får måla klart trappen. Den måste torka i 10timmar, minst, så då funkar det inte att tvinga barnen att hålla sig på neder våningen. =O/

Lite trädgårds bilder då?


Leo gräver
Vi har hjälpsamma barn...


Miio grver
.. båda två =O)

riset
Det blir lite ris efter lite rönn, ek å tall och nån okänd trä sort.. hehe

perenner
Men det är inte bara massa grävande, fällande m.m.. utan även planterande.. här planteras perenner

Tallen nere
Detta var den andra tallen.. den första plockade en torkvinda och en kista. hehe

Kistan
Kistan va hel engång i tiden, stod grann å fin med blomor i sig.. hehe.. De va då.. Moooaaahaaahaaa

Torkvindan kaputt
Torkvindan efter en tall va lite närgången.. hehe


Vi avslutar med en bild på mig å Nisse en sen kväll.. =O)

Jag å nisse sover
Jag å Nisse sover. lika trötta båda två =O)


Fan va drygt det va å kasta upp bilder. Kanske skulle ha skrivit någe istället.. Men nu får bilderna tala för sig =O)


.......... X-men? heter kvinnorna Y-women?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jätteroligt med uppdateringen, jag var delägare i en Pontiac Trans am gta då jag fortfarande var tillsammans med dotterns pappa. Jätteroligt att åka runt i då. :)



& iaf jag tyckte att det var jättefint målat med vattenfärgerna. Hur ser huset ut idag då? Utan utbyggnad?

2009-05-02 @ 07:45:18
Postat av: malin

fan att jag missade lindas bravader!! :) haha

2009-05-03 @ 17:42:28
Postat av: Pia

fifan va tråkigt me all trädgårdsarbete! MEn min älskade nisse, va han sover så konstigt jämt hahaha. <3 saknar er, snart får ni komma på fika när vi fått ordning!!

2009-05-08 @ 22:04:33
URL: http://ppiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0