En vardag hos den arbetslöse

Vad har hänt idag? Jadu.. låt mig tänka... *luktar lite bränt*

Klockan 08.35 vaknar jag av att min dotter kommer in å säger att hon vill ha frukost å jag tittar direkt åt höger för å kolla om Linda fortfarande ligger å tok snarkar, men icke. "Vad fasen gör du hemma? Ska du inte vara på dagis?" Jag kastar mig på telefonen å ringer Linda som svarar "God morgon" pigg å glad va hon. Hon hade bestämt med mig medans jag sov att barnen skulle få vara hemma idag.. "Jaså?" sa jag.. Men inte för de gör nå, dem fick juh sprutan igår, så utifall att om de får biverkningar så kan det va bra att de är hemma. Men inte en enda biverkning. =O) 

Igår skjussade jag alla tre till jobb, dagis å lekis vid 07.50. Linda gick in med dem då jag är dålig och vill inte riskera att smitta andra. Så jag fick leka ungkarl på fm =O) så jag kastar mina skitiga kalsonger på diskbänken, spottar lite snussaft på golvet för att sedan lobba snusen upp precis på taklisten... går på toaletten och markerar mitt revir (så att säga) å svär och gormar lite på finska åt alla som går för nära tomt gränsen.
När detta var avklarat har klockan hunnit bli 10.17 och jag finner ett sadistiskt behov att slå mig med björkris för att samtidigt grymta å bröla som en brunstig sjöelefant ute på vår lilla trädgårdskulle i c:a 1 timme och en kvart, iförd endast ett par svarta censur bilder över de vitala delarna.
11.34 kliver jag in i huset igen (obs att jag va tvungen å kasta onda djuriska blickar runt mig på färden in mot huset, detta tog mig c:a 2 minuter) och återtar mitt civiliserade sätt och klär på mig sedvanliga kläder för kaffe rastens evenemang. En diskution med dem inre rösterna som säger åt mig att lägga min p£n!$ vid fönster bläcket å dra igen fönstret för att se om smärtan bara är psykiskt. Jag tyckte dock att dem va i sina sinnes fulla bruk å bad dem att ta kollektivt självmord å sedan svartnade allt.

Klo 12.46 återfick jag medvetande för att lika snabbt hamna i dvala i c:a 30minuter igen för att inse att det är dags att sätta hjärnfunktionerna i viloläge och söka jobb....

--]Ett tom rum i minnes arkiven mellan 13.16 och 13.45[--

Efter att ha skakat av mig allt som har med galenskap å vansinne att göra och återvända till ett civiliserat sätt sätter jag mig i bilen klo 13.50 å åker iväg å hämtar min sambo i köping.

Jag kliver in i hemmet igen vid 14.45 och klär av mig naken för att sedan vira in mig i ungsfolie å hoppa ut på gatan å skrika "JAG ÄR EN KEBAB FYLLD MED VIT SÅS!!" bara för att se om grannarna reagerade. Denna meningsfulla syssla fyllde jag min fritid med i ca 1timma och 15minuter innan jag insåg att det var menlöst att lura i dem nå dylikt, så jag hoppade in i hemmets trygga vrå å började tälja små träsmurfar av enbärsbuske kvistar som jag hitta vid parkeringsplatsen vid ICA här om dagen.

Nu ska jag ut och slicka på varje tall jag ser å plocka varannat grässtrå jag hittar.

Tjillevipp

Ta Daa

Bye bye then

Piece Out

Lånad från http://channelfrederator.ning.com/
Bild från: http://channelfrederator.ning.com/

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha, då vet jag vem det är om jag ser någon kebab hoppa omkring. :-P

2009-11-18 @ 12:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0