Das Renovering Achtung Bitte Perkele

Jesspåks.. Nu jäklars har det inte hänt mycket.. hehe. Linda blev sjuk, sedan blev jag sjuk (ja.. förkyld.. och ni vet hur vi killar blir när vi blir förkylda), så det har stått still ett tag här nu. Sen har vi inte haft nån direkt ekonomi till att köpa det vi behöver, så man har kollat och letat efter billiga allternativ, och Byggmax har blitt min vän när det kommer till billiga varor.

Igår va jag iväg och handlade lite reglar, ett hyllplan, fogskum, stämjärn och lite sånt.. Kom undan för runt 200kr. Och när jag kom hem med grejerna så stod Sara i hallen och höll i Älva (en vovve) och Thomas kom ut från köket iförd ett par snickar byxor.. hehe. Så då satte han och jag igång med pulandet.... men han tyvärr inte allt för långt då batteriet i skruvdragaren tog slut och fogskummet skulle stelna. Så vi gjorde som äkta snickare, tog kaffe rast =O) Sen var det mat och sedan skulle de tyvärr iväg, så jag och Linda fick fippla och dona själva lite. Hyllplanet kom upp igår iaf.

MEN idag small det till. Idag har jag sågat, spikat och donat och grejat. Vi skulle först sätta upp ett staket i ett kryss, men det sket sig då jag ansåg att det inte skulle bli så snyggt och praktiskt som vi hoppats på, så dem fick gå på längden istället. Sedan har jag spikat upp nya bitar upp i taket och på väggen för att det ska se någelunda ut.. spacklat lite här och där..  Så nu börjar man se lite resultat och ändringarna börjar ta form.
Det låter inte som man hunnit mycket, men Linda har jobbat och jag har varit hemma med barnen så. Men jag och Linda r nöjda iaf.. man ska inte stressa fram. Man ska stannaupp å kolla lite på andra lösningar m.m. =O)

Här följer det några arbets bilder så att säga.. Mycket nöje.


Denna bild är från när väggen satt där, dock har vi redan här rivit bort all väv
.. det som göms i snö kommer fram vid tö

Här är väggen borta och vi fundrar på hur vi ska göra det snyggt. Den vita
masonitskivan, till höger på taket, försvann och byttes ut.
Här satt en vägg förr ..

En annan vinkel. Vi satte ett kors där för barnens skull.
väggen borta och planer smids

Ny stolpe på plats och hyllplanet sitter där å.
Ny stolpe på plats å hyllplan

Så här ser det ut nu. llt ska ev målas vitt sen. Får se om vi kommer överens
om färger och dyl. hehe.


... och Miio tycker att det väsnas för mycket.. hehe
Miio tycker att det väsnas för mycket.


Kommer kasta upp mer bilder sen när internettet funkar å stationära daorn, det är där vi har alla bilder och sådant. Och när det är klart kommer jag kasta upp före och efter bilder så ni kan få bedömma om vi ska kasta hammaren så högt upp och långt in i hyllan som möjligt. hehe.



Ni som läser här, kasta in en kommentar iaf.. Kul och läsa =O)


Ont om pengar har många gott om

Kommentarer
Postat av: Linda

Det ser bra ut! Vad fint! Hm de där stolparna som ni har satt upp i mellan hyllan & golvet, varför har ni satt de på tvären? Jag tycker det skulle se finare ut med de på höjden. Men det blev bra som ni hade gjort med, men jag sa bara va jag tyckte.

2009-03-03 @ 22:51:46
URL: http://linduz79.blogspot.com
Postat av: Tezzan

tror de kommer bli toppen bra när ni blir klara :) som sagt säg till om ni behöver hjälp :D

2009-03-04 @ 10:08:45
URL: http://www.fotbollsplanket.com
Postat av: Stora syster med stort S

Hej på dig ! Tänk vad gullig hon är lilla prinsessan eller var det... panik vi kallade henne:)Ja visst är det kul att renovera;0)... men förhoppningsvis blir slutresultatet bra och det blir det.. själv har jag andra som renoverar åt mig/sig alltså Max ! ,,,,hälsa och så ses vi i helgen för vad var det du kallade det?? fikarast........ Kram

2009-03-04 @ 20:46:35
Postat av: Linda

Hörrö, får börja skriva lite oftare i bloggen tycker jag. ;-P

2009-03-06 @ 14:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0