Nytt utseende

Jupp. Leker lite å ska kolla hur man kan få bloggen lite mer personlig. =O)
Skulle uppskatta lite feedback =O)

Vad har hänt sen senast?
Det har faktiskt varit rätt lugnt. GRäsmattan börjar få lite bättre färg nu efter att träden fällts å så. Allt ris är juh borta, så där vi haft en hög så var det juh dött, men det märks att det börjar komma igång igen =O)

Sigge mår mycket bättre. En vecka, imorgon, sen han blev påkörd. Han har bus abstinens. hehe. Han attackerar morsans och hennes karls fötter och vill bara leka å busa. =O) Och det är ett sunt tecken. =O)
Vi var lite oroliga om att han fått inreskador, tex urin blåsan lr dyl, men allt verkar funka som det ska. Han läcker lite, men det har väll blivit nå nerv skador, men dem läker juh ihop, hoppas vi. =O)
Nisse saknar Sigge mest tror jag. Han går runt och skriker, både ute och inne.
Men den katten... fy fan vilken fästings magnet han är. Inte varit med om dess like.. hehe. Dem kryper runt på han som om han vore en semester paradis. Å hår.. han fäller juh hår så man tror man har en arme av katter här hemme.. hehe.
Hade haft Nisse i famnen när vi kollade på Eurovision finalen (ja, jag satt och tittade på den, dem andra ville det så jag fick snällt titta) och klappade han. När jag la ner han i soffan igen hade jag Nisses tvilling på bröstet.. trodde jag iaf, men det va bara hans hår. "OK" tänkte jag och gick å hämtade en "tejproller" (lr vad det nu heter) och tog bort all hår på min tröja. SEN.. fick värsta snilleblixten, trodde jag. Han har juh så ruggit med löst hår så om jag tar denna roller å drar över honom, då borde jag få bort en massa (dock med en använd tejp så att det inte sliter med en massa annat). Sagt å gjort, jag testade en gång, funkade hur fint som helst, å han kurrade å tyckte det va skönt. "JESS" tänkte jag å drog över engång till, å drog ut en hel tejpremsa över hela sidan på han, AV MISSTAG, å det va blev oanvänd tejp som fastnade på han.
Första tanken var "Nu blir jag tvunge å raka katt stackarn för att få bort tejpremsan" men jag tänkte att jag testar å pillar bort den. Han tittade på tejpen å sedan på mig å la sig ner återigen. Jag tog tag i tejpen å drog lite försiktigt "Nu du Nisse får du en vaxning, sorry" va tanken som for runt i skallen.
Jag drog lite till. Inte ett pip från katten. "Jag gör som med plåster. Snabbt å skoningslöst" (en parantes till, det satt inte tok fast, satt väldigt ytligt, bara så ni vet att jag inte torterar katten), sagt å gjort. Jag drog till, fick loss tejpen som satt från bakbenet upp till halsen, hela sidan alltså. Tittade på Nisse, han sträckte på sig lite å somnade kurrandes, jag tittade på tejpen, det såg ut som en långhårig matta. Tittade ner på Nisse igen som vände sig på rygg å mådde som en kung å tänkte "klia mig på magen". Min första tanke efter detta? Saddo. Pia.. er Nisse är en Saddo katt. Hahaha.

Ja, mer då? Jag har haft lite känningar i ryggen, så jag har tagit det lugnt ett tag, men igår började jag inomhus igen. Jag å Linda kastade upp lite skit, fogade och idag ska jag slipa ner reglarna så vi kan måla det =O) Hoppas fogen torkat bra nu =O)
Sen ska jag måla hörnlisterna svarta idag, hade jag tänkt. Måste bara måtta in dem så dem sitter bra.

Leo ska på fotbolls träning idag, ev, om dem inte har uppehåll idag, då det är röd dag idag. Sist vi var där så tyckte han det va riktigt roligt. Men han ska få testa på det ett par ggr till så han får känna om han verjkligen vil hålla på med det.

Miio är trotsig, grinar å gnäller titt som tätt, minst tre ggr per timme. Kul? Nej. Men annars, när hon inte gnäller och grinar så är hon den busigaste och roligaste lilla tjejen här i trakten.. hehe. Lite lill gammal ibland. hehe =O)
Leo är hos farmor. Varit där i två nätter och idag SKA han hem. hehe. Saknar juh "Pruttungen".. hehe. Så kul å retas med dessa två. Dem tycker inte pappa har nån bra sångröst när jag sjunger "Graaaanens barr dem e så kooooorta, Sitta en å en. Tallens barr dem e så lååånga, sitta två å två. Eeenens barr e koooorta, sitta tre å tre, men alla har en sak gemensamt... Dem STICKS".. hehehe. Förstår dem inte.. ;0)

Inga nya bilder idag. Får se om de kommer nå nytt ikväll.. hehe.
Ska göra lite nytta nu.

Tjoflöjt!

"Pappa sjunger: GRAAAAANENS BARR DEM E SÅ KOOOOOR........ Leo och Miio i kör: SLUUUUUUTAAAA!"

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättetjusig design. ;-) Fast.. Är det meningen att du ska vara halshuggen? Ser bara från halsen & neråt på bilden högst upp, fast det kanske är bara för mig det är så?



Hahaha, stackars Nisse. :) Funderade på om jag skulle skaffa katt jag med igen.. Men när jag skrev upp plus & minus så vann minus sidan, mest tack vare pälsen. Drygt med katthår överallt.. & sen också då för alla allergier på dotterns pappas sida, vill ju att dom ska kunna hälsa på här hos mig utan att behöva ta medicin för att överleva det. ;-)



Du får filma när du sjunger sen & lägga upp då? Haha.

2009-05-21 @ 13:43:23
Postat av: Pia

FIn desing till o börja med. O om Nisse, klart han är saddo, han är uppvuxen med mig. ;) hahaha. neerå men kinkig e nog de sista han är! O sen ha Viktor me börjat i fotboll :D va skoj! när dom blir proffesionella så kan vi tävla om vem som slipper jobba mest när grabbarna försörjer oss ;) Dags o hälsa på här snart va? ;)

2009-05-25 @ 00:54:24
URL: http://ppiiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

s/m katt!!??

2009-06-09 @ 09:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0