Sol och värme

Trädgårds arbete idag lr vad man ska kalla det. Linda har varit tok aktiv med trädgården. Va med å plocka bort lite skräp högar å dona lite. Jag va halvt som halvt lam slagen av värmen, visste vare sig ut lr in. Jag är lite känsligare än andra mot värmen tack vare allergin. Så det tar ett tag för mig att vänja mig.

Färskpotatis.. Premiär idag. Fy fan va gott det va. Njöt av varje tugga jag tog. =O) Skulle kunna leva på färskpotatis hela sommaren =O)

I lördags var vi på Köpingsyran å kollade runt lite. Vi hade sällskap av Anna och Stefan några timmar, sen delade vi på oss. Svårt att gå i klunga när man träffar så många gamla vänner som man inte träffat på så länge.
Sorry Anna å Stefan. Vi får ta å återgällde det med grillning å Sherry.. hehe =O))
Barnen hade kul iaf =O) Dem fick åka tivoli, hoppa i hopp borg, åka radiobilar m.m m.m. Sockervadd va tydligen en riktig läckerhet enligt Miio. Hehe.

Mina barn mina barn. Har så dåligt samvete jämnte mot dem. När man varit på så dåligt humör så har juh dem åxo fått en del av irritationen. Skäms lite för det. Men det är inte lätt när dem är inne i en ny trotts period heller.
Mitt humör har stadgat sig lite. Går inte runt och irriterar mig på allt å alla längre.  Ekonomin är som den är för tillfället, men man blir lite små sne när man får höra andra, som fått gå från jobbet samtidigt som en annan (samma arbetsplats), har fått pengar från A-kassan redan. Känns surt som fan. Men men.,.. VHAK = Våga Hata A-Kassan. Fler som vill bli medlemmar? hehe
Jävla inkompetenta as vissa av dem är. Vissa man pratat med har varit riktigt bra, men en kärring var en riktig sur kärring å förtjänar att få sin himmel befriad från både blått å solsken (citerat från "Petter och PstQ - Pissar på dig", värd att lyssna på .. så bra, texten kommer här under). Fan vad sne jag blev på henne. Hon ville knappt svara på frågor man hade och knappt lyssnade på vad man sa. Nej, Vill inte ha med denne mer att göra.

Imorgon ska jag åka på återbesök hos vetrinären med Sigge. Tror dem kommer se att han måt som en prins redan. Han njuter av att vara ute å leka å busa. Å han går mycket bättre nu. Man ser att han börjar få tillbaka styrkan i bakbenen, fast han lägger sig ner oftare och vilar. Nisse är nog både glad å sur över att Sigge är hemma. Han är lite dum då han har fått vara ensam i två veckor, nu är det nästan som han känner att det är HANS territorium endast. hehe. Men Sigge har tydligen sagt till Nisse redan att det är Han som var här först. Så det tar väll inte alltför lång tid innan dem är bästisar igen =O) 



Petter feat PstQ och Castelo - Pissar på dig
[intro: tjejen på telefon-svararen]
(du har 2 nya meddelanden)
hallå, det är jag, alltså var in i helvete är du nånnstans
klockan är tio över sju, din jävla jävla skitstövel
asså varje gång vi bestämmer nånting
så får du alldrig in det i din jävla lilla korkade skalle
har du nåt tomrum där inne eller, det susar lite
du verkar aldrig kunna få in någonting..

[petter]
yo, du tar för mycket plats, jag kan inte andas i den här relationen
kärleksaffärs-relationen, bara tär på relationen
är jag rätta personen, och när jag frågar dej då bara tittar du ner
men du vet att jag ser, rakt igenom ditt spel
det är då det alltid blir fel, du bara skriker, får spel
du säger det handlar om mej, jag säger det handlar om dej
och varför lyssna på dej, när du aldrig lyssnar på mej
Vi har nått en återvändsgränd
nu blir jag tokig och jag skiter i allt, jävla brudjävel, stick!
jag vet precis vad jag sagt och jag gjort, och jag ångrar inte ett skit
om det kändes så gjorde jag det med flit
så du vet hur jag mår, det finns en gräns och den går
exakt där vi står, du spelar hardcore och svår
argumenten, du blandar dom, vet knappt vad du svamlar om
har tröttnat på ditt tjat, det är bara ditt liv det handlar om

[refräng: castelo] (x2)
du vet fel, om du vet att jag gråter
du tror fel om du tror att jag bryr mej
jag kanske missar en tjej, och jag dissade dej
det låter krystat om mej, men jag pissar på dej

[petter]
jag gav dej all min tid, jag gav dej hela mitt liv
helt fritt, utan bricktid, jag gav hela mitt liv
jag försöker också förstå, (varför, varför?)
varför jag stannar kvar, (varför, varför?)
jag litade blint på dina svar när jag frågade i förtroende
och jag frågar mej själv, (varför?) jag var beroende
beroende av dej och ditt sätt, ditt vett och etikett
hur du fick mej bli en simpel marionett
jag var ett spel för gallerierna, och ut i fall att
du behövde vandra helt ensam, berövad på skratt
så skulle jag finnas till hands, för lite glans & romans
ge dej total uppmärksamhet, fylla ditt liv med substans
jag var en drog som du gick på, du fick din kick så
blev fucked up, helt schizo, på allt skit som jag gick på
du knullade mej på alla vis som det gick
och din steez var så slick, jävla bitch
du har is i din blick..

[refräng: castelo] (x2)
du vet fel, om du vet att jag gråter
du tror fel om du tror att jag bryr mej
jag kanske missar en tjej, och jag dissade dej
det låter krystat om mej, men jag pissar på dej
(din lilla slampa)

[pst/q]
du gängar allt generellt nu, parallellt det gäller allt, eller alltså
jag vet att jag sårar dej, och jag häller salt i öppna såren då
men så är du lågt stående, och folk förlåter för fan för fort är mitt påstående
hårt slående tankar ankar ditt liv, som lösdriveri
en sekund med dej är ett överdrivet slöseri med liv
övergiven, men jag behöver tiden utan ditt jävla prat
efterbliven, efter tiden ihop är du inte värd mitt hat
och du ringer mitt på natten och gråter, och det rör mej inte
det finns minnen jag knappast förlåter, så jag hör det inte
jag vill att din himmel ska befrias från både blått och solsken
att min önskan besannas, och andra behandlar dej som oren
ogenomtränglig för dina vänliga inviter igen
du sliter i den sak vi hade, medan jag skiter i den
igen då, jag är inte den rätte, och du har själv sett det, så tyst nu
du är så söt när du bara drar åt självaste helvete

[refräng: castelo] (x2)
du vet fel, om du vet att jag gråter
du tror fel om du tror att jag bryr mej
jag kanske missar en tjej, och jag dissade dej
det låter krystat om mej, men jag pissar på dej

[outro: tjejen på telefon-svararen]
och en sak till, jag tycker att du kan skaffa dej en stil
du är så jävla omogen, din jävla horunge
jag är så jävla sur på dej och du kan inte ens komma hem i tid
du, jag säger bara, jag är inte värd det här
jag förtjänar nån mycket, mycket bättre
hejdå..!

Nej, låten är inte tillägnad nå så fråga inte änns. Bara en underbart dissande text man kan skicka till nån. hehe. Särskilt PstQs vers.. mooaahaaahaaaa =O))


Tjolattjofladdrick = kul/busig kille

Kommentarer
Postat av: Linda

Ah, här är en till som blir helt lam slagen av värmen. Kan inte skylla på pollen, utan jag tycker bara det är riktigt jobbigt med för varmt..



Köpte en barnpool till dottern idag vi ska inviga då hon vaknar från middagsluren. Skönt att få svalka sig lite. :-)

2009-06-01 @ 12:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0