It's like that...

Fy fan vilka dryga nätter det varit den senaste tiden.. Vaknat stup i kvarten av att jag hostat upp lungorna:
-*HOOOOST HARKEL* *splofs* Jävla lungor å inte hålla sig inne.. *HHSSSS HARKEL HOOOOOOOOOST*

Ringde i måndags till vc å försökte boka tid.. Det roliga är att man ska ringa dit, tidigt på morgon, för att de har telefon tid då, för att FÅ en telefon tid med dem nån gång under dagen FÖR att berätta att man vill ha en tid till läkaren där nångång under dagen.. helst.. =OS Fick dock då reda på att jag får lugna mig å hålla koll på tempen om den kommer tillbaka.. så jag väntade, fick feber igen, ringde på onsdagen igen, tidigt, för att dem har telefon tid då så att man kan BOKA en telefon tid med dem så att man kan säga att man vill träffa läkaren nån gång när han har tid.. helst samma dag. Men nej.. de ringde mig vid 13.45 å sa:
-Ring tidigt imorgon bitti så du får en telefon tid tidigt så vi kan ringa dig snabbare så du får en tid.. tidigt.
Sagt å gjort.. jag tackade för mig å .. ja..
Ringde idag IGEN, tidigt, för att dem just har telefon TID mellan 08-09 för att få en telefon TID med dem så TIDIGT som möjligt för att få träffa en läkare som har TID så snabbt som möjligt.
!!!!!EUREKA!!!!!
Jag fick TID TIDIGT och fick träffa en läkare som hade TID för mig å som konstaterade att jag enbart hade haft en rejäl förkylning, ev en vanlig influensa med nån feber topp å en hosta från helvettes djupaste avgrunder.
Så idag fick jag nå starkare host medicin då jag har torr hosta.. Så inatt hoppas jag det är lugnare. =O)
(bokstavs kombinationen "T I D", i den följden, förekommer 23 gånger i texten här ovanför.. )



Har blivit traderare igen.. hehe. Håller på å säljer bort skit som bara ligger. Sök efter "mijoma" så hittar ni mig. Satte ut lite grejer för en högre pennings summa än vad många andra gjort.. men det är bara för att jag MÅSTE ha in pengarna.. Länge sen jag håll på med tradera, så jag får la lära mig knepen på nytt.. hehe.

Satt igår å skissade på en grannes tatuering.. Han ska ha sina barns namn i en viss stil å blanda in lite andra motiv i det å så. Ska väll nästan bli en hel sleeve. Men namnen ska vara på under armen.. Svårt att få till det bra, men känner nu att jag funnit en lösning som JAG är nöjd med.. så får se hur han ser på saken. =O)



Mycket barna födande har skett i år.. så jag tyckte detta sms, som en polare till mig skickade, va så klock ren =O)
Blir väll hatad nu.. haha

"En kvinna har värkar och skriker den vanliga skiten:
-Jag orkar inte mer! Ge mig bedövning!" osv.
Sen vänder hon sig till sin kille och säger:
-Det här är ditt fel din jävel!
Killen svarar lugnt:
-Om du minns så ville jag köra in den i röven på dig men du vägrade för att "det skulle göra så ont..."



Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, ja jag är också less på det där systemet när man ska kontakta läkare.. Så jag har faktiskt ringt sjukvårdsrådgivningen dom senaste gångerna, får iofs sitta i kö i en timme eller så, men får oftast läkartid snabbare.



& den där roliga historien är bra skoj, haha.

2009-11-19 @ 23:03:41
Postat av: Nanna

Ursh vad vc systemet suger. Det är verkligen inte kul att behöva ringa 100 gånger alltså.

Hoppas du får en lugn natt.



Rolig historia. :)

2009-11-20 @ 20:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0