Platypus

.. vet ni vad det är? Jo.. det är beviset att Gud har humor. Så enkelt är det. Ett däggdjur, ser ut som ett morbit försök att korsa en böver och en anka.. dessutom har den giftiga sporrar.. plus att den lägger ägg... Kloak är den åxo.. Asså, den gör alla sina tömnings behov via en å samma öppning.
Vet ni nu vad det är?

Vad har hänt sen sist? Ja mycket har hänt sen sist. Det är nästan 3 månader sen jag skrev en endaste rad i denna blogg.
Jag har fått ett jobb som säljare åt ett företag vid namn Härjedals Kök. Faktiskt riktigt kul och jag trivs. Fritt och socialt arbete.. passar mig =O) 
Dem skickade iväg mig på en kurs för snart 2veckor sen. Va rena semestern. Jag njöt av att vara där. Visst saknade jag familjen, men det kändes välbehövligt. God mat, god dryck.. Ja ni.
Enda som var mindre trevligt var kylan som infann sig på Onsdag morgon, när jag var uppe på kurs. minus 35... -35'C. Förstå mig rätt nu. -35'C är kallt när du kliver ut en morgon med jeans å inte har långfils under. Jeansen blev för guds skull stela av kylan. Jag är inte den som gnäller över kylan, men där kunde de ha förvarnat en så man åtminståne kunde tagit på sig termo byxorna å skidjackan. Huh! Men jag ska inte gnälla över det, det va vackert där uppe. Fy fan vilken natur. Älskar att vara uppe i fjällen vinter tid. =O)

När jag åkte upp till fjällen på kurs var det kallt å halt. Hade bred stel med min gamla stålhäst 740n i varje kurva.. När jag åkte hem? Då var det tö nästan, men halt som fasen. Hade bredställ även då i varje kurva med min trotjänare 740n. Men jag tog mig hem hel skinnad å utan minsta lilla incident. DOCK!! när jag skulle till jobbet veckan efter hade det hänt en väldigt tråkig olycka på E18. Flera bilar var inblandade och vissa riktigt illa därrade, alts å bilarna. Tror alla klarade sig helskinnade ur olyckan. Hoppas det iaf.
Men iaf. Jag kom där, olyckligt ovetandes att denna incident skett, kollar i backspegeln en sekund å sedan tillbaka på vägen å ser att bilen framför panikbromsar å sladdar lite lätt över väg banan (bakpartiet leker lite samba, det var pga hans panikbromsning han fick lite sladd) och jag pallnitar å känner hur jag glider i 70 ner till 50... ner till 30 km/h å knuffar till honom.. men fy fasen att det smällde i bilarna. Som tur var så träffade jag hans dragkrok i så låg hastighet att ingen av bilarna fick ett märke på sig, plus att ingen människa skadade sig. Å det va juh jätte skönt. Men nu har man varit med i en serie krock å .. inget att rekomendera.

Ja.. det är väll det mest spännande som hänt här.. Nu ska jag krypa ner i kojs...

Natti natt på er









jo.. Platypus är Näbbdjur på svenska..
Ett näbbdjur

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken chock jag fick, du har ju uppdaterat bloggen! ;-)



Spännande med att få reda på fakta om det där djuret.. :-P



Hoppas det inte går lika lång tid tills nästa uppdatering nu.

2010-03-07 @ 15:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0